17h jobb på ett dygn



Nerbäddad i soffan. Helt slut. 17h jobb på en och samma dag är väl att ta i. Men slog nytt personligt rekord igår, det förra låg på 16h. Två arbetsdagar på en och samma dag är inte så illa pinkat. Tjugo i tre slutade jag i natt. Drygt 5h senare skulle jag börja jobba igen. Det resulterade såklart i att jag försov mig och min kollega Putte ringde och väckte mig. Idag slapp jag jobba i restaurangen och jag tror inte jag ska gå en meter till. Det blir soffan resten av lördagkvällen för min del. Halelulja vad jag ska njuta!

När man jobbar på hyttan går man in i någon slags trans. Man inser inte att man är både hungrig och kissnödig. Men det vore ju konstigt om man inte är hungrig när man inte ätit på 10h och inte kissat på 8. Ändå känner man inte av det förän man slutat och kan slappna av. Det värsta med att jobba dubbelt, alltså både i berget och på hyttan är att man inte hinner med någonting annat. Det ser ut som skit här hemma. Blir att styra upp det här bombnedslaget till veckan alltså. Men det gör också att man njuter mer under sin fritid. Nu känner jag mig verkligen totalt ledig fastän jag ska upp och jobba i morrn bitti igen, men jag kan njuta av den här kvällen. Det har jag lärt mig genom att ha två jobb. Två jobb. Vad proffsigt det lät. För ett år sedan hade jag bara jobbat två månader i hela mitt liv.


Kommentarer
Postat av: fannyjosefin (www.fannyjosefin.webblogg.se)

Jäkla cool bild! allt bra?

2011-09-20 @ 18:41:05
URL: http://fannyjosefin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback