En stilla ocean från en hotellbalkong

 
Under alla mina resor har jag alltid förväntat mig ett stilla hav med kristallklart vatten. Men det har jag aldrig fått uppleva. Varken i Mexico eller i Thailand eller någon annan stans. Det har alltid varit stora vågor. Precis som när vi kom till Dubai. Vågorna var skyhöga och röda flaggan hängde i topp. Men det var ungefär vad jag hade förväntat mig. Dubai är ju en storstadsupplevelse och ingen solsemester tänkte jag. Ack så fel jag hade. Dubai må vara världens coolaste stad, men det är precis lika mycket solsemester. 10 regndagar om året läste jag någon stans och när vi var där kom det några stänk när vi skulle åka på jeepsafari och det var på nyheterna och i tidningarna, så stor händelse är det när det regnar. Här i Sverige börjar det liksom bli... vardag. Det jag ville komma fram till var att nästan alla de övriga dagarna vi var där var havet helt stilla, precis som jag vill ha det. På förmiddagen var det ebb och otroligt långgrundt. Vattnet var turkost och totalt kristallklart. Jag har aldrig varit med om något underbarare än detta paradis, och nu ska jag liksom dit igen. Snart bara två månader kvar! Sa jag att det är över 40 grader där i början av november när solen gassar på? Vi hade 46 grader som varmast...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: anita

Åh vilka härliga bilder. Jag längtar tillbaka:D

2012-08-21 @ 11:13:36
Postat av: Katarina

Åh vad underbart! Och varmt :P Jag älskar värme!!

2012-08-21 @ 12:02:05
URL: http://brakatarina.se
Postat av: Fotograf Malin Sundin

vilka härliga bilder!

2012-08-24 @ 23:06:42
URL: http://malinsundin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback