Sju månader kvar till paradiset

 
 
För tredje året i rad drar jag och mamma till Dubai. I höst checkar vi alltså in på Sharjah Beach Hotel under två veckor. Jag kommer då ha spenderat totalt fem veckor av mitt liv i Förenade Arabemiraten. Det är mer än jag varit i Hallsberg sen jag flyttade till Dalarna. Åh vad jag älskar Sharjah och Dubai och allt vad som erbjuds. Vita stränder, grym shopping och awesome arkitektur. Nu väntar jag bara på att pappsen ska trotsa sin flygrädsla och åka utomlands med mig nu i vår. 

Kommentarer
Postat av: Emma svanberg

Hej Jennifer! Hoppas allt är bra med dig :) länge sen!
Du jag har några frågor angående Dubai. Ska dit nu i slutet av april och vet du hur det är med klädkoden när man åker upp i burj khalifa? Vet att när man är på malls måste man ha låmgbrallor. Och hur är de med linnen? Kan man ha det?
Kort och gott kanske ska sägas: vad kan man gå klädd i pch inte gå klädd i överlag i staden/restaurang/hotell osv.
Pch vad får man inte missa när man är där?!
Ha de bäst!

Svar: Vi strosade runt i shorts och linne för det mesta men det kan ju vara bra att ha byxor som täcker knäna och en kortärmad tröja när man ska besöka olika platser :) Du får inte missa att åka på jeepsafari i öknen, det är sjukt kul! Sen måste du åka och titta på burj al arab, gärna under kvällstid då hela hotellet lyser i olika färger. Dubai fountain vid burj khalifa är också ett stort måste! :)
Jennifer Oscarsson

2013-04-12 @ 11:04:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback