4 dagar till Sparris flyttar in

Fick ett MMS av mamma när jag var ute och gick, hon hade varit och hälsat på Sparris idag. När jag såg honom första gången var han förkyld och hans ögon var helt simmiga, jag tänkte att inte vill väl jag ha en katt som ser ut sådär. Men han fortsatte titta på mig med de där ögonen. Det var som om han bad mig ta med honom hem. Till slut var jag bara tvungen att välja honom. Eller man kan väl säga att det var han som valde mig, vilket jag ser som ett stort plus.
Han är gråspräcklig, precis som jag vill att en katt ska vara. Han har en alldeles speciell blick i sina ögon. Hans morrhår är till hälften svarta och längst ut är de vita. Hans svans är så lång att när han sitter ner lägger han den runt sig och över tassarna som om han är kall om tårna.

På Tisdag flyttar han in hos mig och då ska jag skämma bort honom! Stackars kisse, han har aldrig varit i ett hem förut. Han har bara suttit instängd i ett rum med typ 25 andra katter. Jag tror han kommer älska att springa runt och leka på mina 81 kvadrat. Hoppas bara att jag får rätt katt. Han och hans bror är nämligen nästintill identiska. Inte ens jag ser skillnad på dem, bara om jag ser deras ögon samtidigt, då kan jag på blicken se vem av dem som är Sparris. Men jag litar på att mamsen fixar rätt kisse åt mig.

Kommentarer
Postat av: pappa o putte

va bra skrivet..

pok

2011-12-03 @ 12:16:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback