Ledig dag nummer ett

 

Jag har helt tappat stinget för bloggvärlden just nu. För fotovärlden också. Jobbar cirkus 6 dagar i veckan och sen ska man hinna duscha, laga mat, handla, diska, tvätta, städa, umgås och allt sånt. Idag är jag ledig och diskberget börjar likna K2, tvättkorgen rinner över, håret är ungefär lika flottigt som den tomma bytta smör som står i kylskåpet. Jag har ingen taklampa i mitt sovrum så där inne kan jag inte städa när jag kommit hem från jobbet framåt 17-18 och det är bäcksvart ute. Men som sagt är jag ledig idag och i morgon, det är inte ofta jag är ledig två dagar på rad. Det är inte ens ofta jag är ledig två dagar i veckan. Så nu har jag lekt med katten, satt upp en steghylla i köket, rensat köksbordet, plockat ner all tvätt i tvättkorgen, skurat toalett och handfat samt gjort rent badrumsspeglarna. Nu väntas långpromenad och sen ska diskberget bort!

 

Det är som sagt inge kul att bara blogga ibland. Ska jag blogga ska det vara helseriöst och flera gånger om dagen. Eller tycker ni det räcker med ett inlägg varannan dag för att fortsätta läsa min blogg?


Kommentarer
Postat av: anna

skönt för dig att vara ledig, njut nu

2012-02-16 @ 08:59:13
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback