Mina gröna fingrar

 

Nu är husmor i farten igen. Jag har planterat mango, ananas, citronmeliss och pepparmint. I dessa urtjusiga petflaskor ovan är det citron. Eller jag hoppas att det ska bli i alla fall. Mina tomatplantor har tagit fart och är snart en halv decimeter höga, men citronen står still. Är det någon som vet hur lång tid det tar för en citronkärna att bli en liten grodd?

Har även testat att göra svartvinbärsmarmelad. Sen om det blev marmelad av det eller om det blev sylt eller gelé, ja, det återstår att se. Ska strax bege mig till Morgan för lite hockey-time. Sverige klår Ryssland med ett mål, eller vad tror ni?


Kommentarer
Postat av: pappa o putte

jag tror Ryssland vinner med 7-3.



pok

2012-05-16 @ 22:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback